Află-i nevoile

Faza cu “vinde-mi pixul ăsta” e și o capcană.
Nu lua în brațe pixul și nu-l pupa în vârf, că nu-l vinzi decât unuia care nu știe să scrie.
Pentru a avea o rată mai mare de succes în vânzări, nu te axa pe produs, ci pe client. Află-i nevoile. Află dacă folosește pix sau stilou, creion sau cariocă. Află dacă scrie mult, scrie puțin, dacă preferă ca obiectul de scris să fie ușor sau greu, lung sau de lungime potrivită, află dacă trebuie să aibă o culoarea anume sau nu.
Nu sunt de acord cu training-urile de vânzări, care te bat la cap să vinzi pentru a exista și luna viitoare în companie. Asta înseamnă că nu dai doi bani pe client și că îl vezi doar ca pe un bon la sfârșitul tranzacției. Ajută omul să înțeleagă dacă are sau nu nevoie de acel ceva, dacă știe să nu să îl poarte (în cazul meu, lucrez într-un magazin de sneakersi).
Evident, îl poți peria, spunându-i că pixul bej iese mai puțin în evidență decât unul roșu, asta dacă este o persoană ce îți pare mai rezervată. Spune-i că pixul cu sclipici este cel pe care-l caută dacă ai clientă o tipă care lucrează într-un domeniu precum este cel al modei. Asta cu unde lucrează tot din întrebări afli. Nu trebuie să afli denumirea companiei, ci cadrul, contextul. Mulți ți-l vor spune fără prea multe ezitări.
Photo by Marcus Loke on Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Post comment